Numobi: Arval en Engie slaan handen in elkaar voor elektrische transitie

Alain Yvon (links) en Bart van der Pluym: “Samen de klant ontzorgen tijdens de elektrische transitie

Nu er steeds meer elektrische modellen op de markt komen, is het de leasingmaatschappijen menens om de klanten richting vloten met nulemissie te sturen. Bij die overgang komt wel één en ander kijken. En dan kan je best in zee gaan met een partner die daarin de nodige expertise heeft. Arval en Engie slaan de handen in elkaar met een partnership dat Numobi heet.

Numobi is geboren
uit een samenwerking tussen energieleverancier Engie en leasingmaatschappij Arval.
Samen willen ze bedrijven, overheden en particulieren eenvoudig en zorgeloos
toegang tot elektrisch rijden bieden.

“Daarvoor introduceren we het
eerste volledig geïntegreerde leasingaanbod. De all-in-one leasingprijs omvat
de huur van een elektrische wagen, een laadstation, installatie en onderhoud,
laadpas en een app”, zegt General Manager van Arval, Alain Yvon.

Het merk Numobi combineert de vernieuwende
kracht van een start-up met de expertise en slagkracht van gevestigde
bedrijven. Met ons marktaanbod vereenvoudigen en versnellen we de integratie
van elektrisch rijden. Hierdoor geniet de gebruiker van meer rijcomfort en de
samenleving van schonere lucht”, vult Bart van der Pluym, CEO van Numobi aan.

Ambitieus

Arval toont zich trouwens bijzonder ambitieus naar 2020 toe:
“Wij willen twee keer beter doen dan de markt in percentages van
elektrificatie. Maar wat we vooral willen doen, is die klant ondersteunen in de
transitie naar duurzame mobiliteit. Door bijvoorbeeld TCO-analyses te maken van
de vloot, maar ook het verplaatsingsprofiel van de bestuurders in kaart te
brengen. We zijn op een missie om iedereen elektrisch te laten rijden voor wie
dat de juiste oplossing is. Soms is een fiets een beter alternatief of soms een
diesel”, zegt Alain Yvon.

TCO: vandaag al winst

Hoewel steeds meer bedrijven hun maatschappelijke
verantwoordelijkheid opnemen door te kiezen voor een duurzame mobiliteit,
blijven er twijfels over de TCO. Dat is volgens Bart van der Pluym niet nodig,
integendeel zelfs: “Eigenlijk is TCO een van de belangrijkste redenen om
vandaag al voor een elektrische leasingformue te kiezen. Het risico van de
restwaarde zit bij de leasingmaatschappijen en naar verbruikskost is elektrisch
veel goedkoper dan verbrandingsmotoren. Uit onze berekeningen blijkt dat de
verbruikskost van een elektrische auto ongeveer een derde van een moderne
diesel is wanneer je thuis en op het werk laadt. Vertaal je dat voordeel naar
een vloot van 10 wagens, dan doe je op jaarbasis al een voordeel van duizenden
euro’s en bij grote vloten gaat het zelfs om honderdduizenden. Tel daarbij het
fiscaalgunstige regime en elektrisch rijden is een no-brainer.”

Het bericht Numobi: Arval en Engie slaan handen in elkaar voor elektrische transitie verscheen eerst op FLEET.be.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *