Brigitte Goossens (SEAT/CUPRA): “Het is hoog tijd dat ik terug het veld in kan”

Brigitte Goossens kijkt niet helemaal ontevreden terug op 2020, want SEAT deed het in “true fleet” – gezien de omstandigheden – nog goed. Ziehier hoe ze naar de toekomst kijkt.

Wat waren de meest opvallende trends tijdens 2020 bij uw klanten?

Over het algemeen zijn de bestellingen goed blijven binnenkomen.  Als we spreken over ‘true fleet’ kunnen we zelfs een stijging opmeten.  Anderzijds zien we wel dat de volumes per klant afnemen omwille van de vermindering van activiteiten

Zette de trend naar elektrificatie zich door bij uw klanten? Wat verwacht u op dat vlak van 2021?

Bij SEAT gaan we meer en meer de elektrische toer op. Er was al de Mii electric maar nu focussen we ons ook op PHEV, meer bepaald op de LEON en de TARRACO. Voor CUPRA kijken we uit naar de formentor. Over het algemeen krijgen we meer vraag naar deze alternatieve aandrijvingen

Hoe zijn de verhoudingen vandaag (in verkochte aantallen) van de verschillende aandrijfvormen?

Bij SEAT is dit nog minimaal maar zoals al aangehaald kan dit alleen maar groeien.  De Mii electric doet het beter dan verwacht.  Het is dan ook een optimaal ingericht wagentje dat meer rijcomfort biedt dan me zou denken.

Ook in 2021 mag men kiezen tussen NEDC 2.0 en WLTP voor de fiscale berekeningen van de bedrijfswagens. Maar wat heeft uw voorkeur en waarom?

Aan de ene kant ben ik meer van het ‘korte pijn principe’ anderzijds zullen onze klanten de keuze krijgen want beiden zijn vermeld.

Wat is momenteel uw bedrijfswagen? En wat wordt uw volgende?

SEAT Ateca FR 1.5 TSI DSG blijft voor mij de absolute nr1 binnen ons gamma maar ik ben zeker ook kandidaat om als volgende bedrijfswagen de CUPRA Formentor te ontdekken. Zeker nu CUPRA een volwaardig merk is waarbij ook de meer bereikbare en ‘fleetproof’ motoren beschikbaar zijn als 1.5 TSI en 2.0 DSG… of misschien toch nog liever de PHEV.

Hebt u tijdens de lockdown periodes ook positieve zaken ontdekt/geleerd?

Het is verbazingwekkend hoe vol de dagen zitten.  Dat heeft bij ons natuurlijk ook te maken met de lancering van ons nieuw merk CUPRA. In maart had ik er een gewoonte van gemaakt van alle dagen een uurtje te gaan fietsen maar ik moet toegeven dat dit niet altijd lukt.  Verder is het wel hoog tijd dat ik terug ‘het veld’ in kan, ik ben een sociaal commercieel beestje en dat functioneert toch net iets beter buiten dan heel de tijd binnen achter een scherm.  Anderzijds wil ik absoluut mijn steentje bijdragen aan de onderdrukking van dit verschrikkelijke virus en moet ik zeggen dat, met de nodige aandacht, ook de teamsmeetings en online contacten met klanten, collega’s en de fabriek zeer effectief en alsnog aangenaam kunnen zijn.

Het bericht Brigitte Goossens (SEAT/CUPRA): “Het is hoog tijd dat ik terug het veld in kan” verscheen eerst op FLEET.be.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *