Premium meer dan ooit aan de leiding in een stijgende fleetmarkt

JATO heeft ons zojuist zijn analyse van de vlootmarkt voor het eerste kwartaal van 2021 toegezonden. Twee belangrijke bevindingen: de markt laat positieve cijfers optekenen en premiumvoertuigen zijn populairder dan ooit.

24.375 auto’s werden ingeschreven op naam van een bedrijf (zelfstandigen en vrije beroepen worden hier dus niet meegeteld). Dit betekent een stijging met bijna 83% ten opzichte van maart 2020. Een logische stijging, aangezien de verkoop tijdens de tweede helft van de maand maart vorig jaar compleet in elkaar stuikte.

Over het hele eerste kwartaal van dit jaar is de B2B-markt, met 63.194 geregistreerde eenheden, weer positief: +2,3% in vergelijking met dezelfde periode in 2020.

BMW domineert merkenklassement

BMW steekt met kop en schouders boven de rest uit in de rangschikking van favoriete bedrijfswagens, met een penetratie van meer dan 15%. Op de tweede plaats komt een ander premiummerk, Mercedes-Benz, dat goed is voor 10,5% van de inschrijven door vloten.

Volkswagen, Peugeot en Audi vervolledigen de top vijf. Volvo eindigde op de zesde plaats.

Als we kijken naar de grootste vooruitgang, vinden we nog steeds merken als BMW en Volvo. Maar ook Polestar, Porsche, Kia en Jeep doen het goed, ook al hebben sommige van hen nog relatief lage volumes.

De favoriete bedrijfswagen van de Belg is …

We vermeldden het al in een recente Febiac-analyse: de Volvo XC40 is de favoriete (bedrijfs)wagen in België. BMW plaatst vier modellen in de top vijf. De Skoda Octavia komt op de vierde plaats.

Het bericht Premium meer dan ooit aan de leiding in een stijgende fleetmarkt verscheen eerst op FLEET.be.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *